nuffnang

Thursday, June 4, 2009

Usaha Pasti Jaya

ha ha...
tajuk entry cam buku teks Bahasa Malaysia tahun 4! :p



1st attempt : roti langsung tak naik!
2nd attempt : roti naik tapi......, tekstur tak cantik! kasar giler!
3rd attempt : walla!!! fluffy cam roti g******a! hepiiiiiii!






resepi roti yg gebu ni saya dapat dr blog mamafami
thanks mama!


white bread
- 4oz water
- 5oz fresh milk
- 1 1/2 tblspoon butter
- sugar / salt
- 3 cups high protein flour
- 3/4 tblspoon instant yeast
(optional bread improver / bread softner)






ps - for all my friends, thanks a lot for the wishes & dua's... saya hargai sangat2! walaupun hanya sekadar 'kenal' di blog tapi masih sudi doakan yg baik2 untuk saya. saya juga doakan agar kita semua sentiasa berada dalam rahmat Allah. Amin.


8 comments:

Nurhayati said...

wallahhh... terror sudah.. camni leh bukak kedai bakery weh.. ape lagi wat proposal skang.. ;)

mummYaeesh said...

hoyeeekkkk!nampaknye semakin cerah la harapan weols nak makan roti homemade uols kekdahnye..woohoo

bile tu??

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita nie dah berkali2 try buat tapi hampehhh .. congrats dear ;-)

DaZzlingLilLy said...

gebu aih roti..camni nk kena try gak..

kucingorengemok said...

puan, tag baru siap... nampak sgt aku byk main kat ofis dah hari jemaat ni :)

linahilmin said...

lina - nurhayati,
manade terer.. bukak bakery??? adusss, bayangkan betapa montel nyer i nanti klu ada bakery sendiri!

lina - mummyyaeesh,
boleh, boleh... no hal!

lina - diana,
tu la.. nampak cam simple.. tp kali ke3 baru jadi.. adesss..

lina - dazzlinglily,
try la.. best je bila tengok outcome nyer ok..

lina - kucingorengemok,
wah! ingat ke tag tu nak simpan dlm gobok je!

honeylanz said...

wah..kali ke 3 dah menajdi gebu gitu. has suka mencuba muffin. sbb ac nk bwk bekal..tp kdg2 x menjadi..heheh

linahilmin said...

lina - has,
tak jadi tu, perkara biasa kan.. always kena trial & error. has slalu wat muffin, mesti pakar nih!

nuffnang