nuffnang

Monday, June 8, 2009

kenapa kita ber-BLOG?

secara tiba2, saya terfikir soalan ni tadi...

kenapa saya dan anda ber-blog dan sekaligus declared ourselves as seorang blogger?

1. nak tunjuk kat anak cucu kah? (masalahnya, diaorg teringin ke nak tengok nanti?... gulp)

2. saja2 sebab memang dari azali cita2 nak jadi penulis... hiksss...

3. sebab semua orang ada blog... tak cool okeh kalau kita je takde blog...

4. ala, account blog kan pree.. apa salahnya...

5. memang nak cari kawan melalui blog..., leh gak bertukar2 info dan cerita

6. nak tayang apa saja yg kita buat dan beli... (yg ni niat masing2... saya suka je tengok apa yg orang lain beli!.. ngeeeee...)

7. nak abadikan catatan harian... kira ala2 diari la, tp version canggih sket...

8. nak simpan gambar2 kenangan..

9. nak share minat & interest...

10. nak dapat duit extra dr iklan - nuffnang / google adds..

11. tempat luahan perasaan..

tapi, tak kisah lah apa saja niat kita yg PENTING jangan libatkan atau susah kan orang lain sudah. Sehingga kini saya masih tak faham kenapa ada orang yg sanggup abiskan masa baca blog orang then hentam / komen cukup2! serious saya tak faham kenapa ada manusia yg busuk hati, sempit akal sampai macam tu... tak baik kita judge seseorang tu berdasar kan hasil tulisan dalam blog dia aje... dan baru2 ni kecoh (dikalangan wartawan hiburan) bila ada seorang artis yg mengutuk artis lain dlm blog dia, tapi bila disoal wartawan, komen dia..."saya ni bukan pandai sgt menulis, jadi terkeluar lah macam tu sedangkan bukan maksud saya macam tu.." lorrr... macam mana tu? pada saya, kalau tak tahu menulis sekalipun, jgn lah libat kan orang lain.. cerita perihal diri sendiri, kan senang! citer lah tentang ayam itik dikampung, arini makan nasi lauk telur goreng, tadi gi kerja pakai seluar kaler coklat... lagi bagus dr anda mengata hal orang di blog anda!

Jika niat kita baik, pasti ada balasan baik dan begitulah sebalik nya!

Untuk saya sendiri, saya sekadar seronok bercerita / berkongsi.. dan saya juga tak sangka saya ada kawan2 dari alam cyber yg baik2. Yang sentiasa, memberi komen yg membina serta doa yg berpanjangan. Saya juga gembira membaca blog2 yg saya suka baca, kind of theraphy juga... saya dapat berkongsi apa yg saya nak kongsi, saya dapat tau benda yg selama ni saya tak tau...

Saya gembira saya seorang BLOGGER!!! (walaupun blog saya tak le secanggih mana & content nya cacamarba!)




ahakkkksssss!!!
ps- sekadar info akta blog boleh baca disini

10 comments:

mslvoe said...

ade blog nie byk benefits. leh dpt info mcm2 n mnambah kenalan..

makcikkantin said...

salam adik blogger(he he buat2 tak kenal),

1. teruja tgk org len ada blog
2. esok2 tua boleh lah tgk balik catatan nih (harap2 by then boleh ingat lagi url blog...)
3. we learn, we teach & we share
4. syoklah baca blog org, leh senyum sorang2
5. bak kat LV - dapat cyber frenz

Nurhayati said...

hobby bole.. =)

Anonymous said...

~ nak share minat & interest
~ medium penyebaran maklumat : sales
~ buying / sell online

MN said...

initially it was just because i was bored. but it is fun when we got to broaden our perspective and also make new friends :)

kucingorengemok said...

to me, blog ni semua utk main², suka²... kalau nak hentam² org tu tulis diam² dlm diari je lah... dan org suka tulis komen benda² "tak manis" tu semua agak kurang keje... tak suka takyah baca & takyah komen. kaannn?

kucingorengemok said...

oh oh, saya lagi: (baru terbaca komen hang kat blog): kadang² epok² pun cecah sambal kicap! dan... awak caya umur saya 22? hahaha... korang mmg best!! hahaha.

CatlinaFly said...

kenape sy suke blogging
1.sy mmg suke menulis
2.sy suke amik gmbr, so leh tempek kat blog..
3.leh tambah kawan2..seronok!

p/s: mmg pun dak E-ein tu,meragam sbb nak pandai something MIL kata, petang semalam sebelum sy balik,dia meniarap pastu dia meradang sebab muke dia tersembam kat bantal..tapi masa sy ade dia tak buat pulak hehehe..

linahilmin said...

lina says:
kawan2 ye lah.. apa juga niat kita, kita je yg tau.. yg penting kita hepi & tak susah kan orang lain... memang best ada blog ni.. & saya sendiri secara peribadi mmg suka ada blog coz ada kawan2 yg baik mcm korang! :p

reena said...

Saya berblog sebab nanti in future nak tengok balik apa yang saya (dan orang lain) buat pada masa silam. Sebab saya ni jenis mudah lupa orangnya. So bila ada blog ni, macam "Oh, aku pernah buat ni dulu.". Ataupun, "Ya Allah, tak comelnya aku dulu!" (As if la pastu comel). Haha.

nuffnang