nuffnang

Thursday, September 10, 2009

pasembur = rojak

masa mula2 menjejakkan kaki di kl, memang rasa pelik sangat....
nampak gerai tepi jalan tulis 'rojak & cendol'; bila kita pi beli depa bg pasembur...
pas tu baru tau, orang belah utara panggil pasembur (pasembur konon, pasembuq sebenaqnya!!!), dan orang kl panggil rojak... klu kat utara rojak, tu lah rojak buah / rojak petis tu..

nak citer sebenar, semalam hubby ada jemputan berbuka kat luar... so kita yg kat rumah ni makan yg simple mimple dah la....
ni yg saya buat semalam....
pasembuq!!!
tapi takde tauhu (orang utara panggil taukua!!!!) & tauge, cuma ada sengkuang, timun, telur & cucur.... boleh lah.... janji sedap & kenyang!!!



pasembuq tepen mariiiiii!

6 comments:

Diana (Mama Adam Mukhriz) said...

ok apa buat sendiri ..kalau beli ..x cukup mahal plk ...

MommyDania said...

sedapnye nmpk! eh..mkn ni je? kenyang ke?

honeylanz said...

lama x mkn rojak!

linahilmin said...

lina - diana,
boleh la d, sedap gak!! (masuk lif tekan sendirik!!) :p

lina - mommydania,
klu dah licin semua ni maunya tak kenyang... (tutup muka.. malu!)

lina - honeylanz,
has suka rojak tak? rojak t'ganu pun best kan!

Hezesuze said...

ermm bleh ler watkan tuk ze kalo ze bertandang rmh lina....ekekeke

linahilmin said...

lina - hezesuze,
boleh lah sis... takde halnyerrr!

nuffnang