nuffnang

Wednesday, March 23, 2011

niat kita & pemahaman orang adalah tidak sama....

bila kita berkongsi sesuatu yg kita suka, bukan bermakna kita riak... jauh sekali nak menunjuk2.. sekadar tumpang bercerita & berkongsi suka..., pun ada yg mengata!

:(


masa kita sekadar tunjuk benda yg nilai seratus dua, takde siapa kata apa2, tapi bila tunjuk benda seribu dua ada pula yg tak suka....
walhal, masa tu kita tumpang sama gembira dengan kawan2 yg mampu... seronok tengok kawan2 maju, kawan2 mampu dapat apa yg dia mau....
tak pernah rasa mereka menunjuk, tak pernah rasa jauh hati, tumpang bangga lagi ada!

tapi itulah..... hati kita mana sama ngan hati orang kan...
kita suka merah, orang lain suka biru, hijau, kunig, kaler pelangi....
kita suka makan nasi, orang lain suka roti, kek, icecream, maggi....

mana boleh paksa orang suka apa yg kita suka...
mana boleh orang faham apa yg kita nak cerita...

niat kita, hanya kita & Tuhan saja yg tau...

apa2lah.....
redha aja...
rezeki dari DIA...
syukur Alhamdulillah denngan apa yg ada...

chill lahhhhhh!
:p

8 comments:

Joy said...

rambut sama hitam, hati lain-lain. yg penting kita aja tau hati/niat kita mcm mn..happy2..jgn ambik hati sgt...hugs

reena said...

Word!

Persetankan mereka-mereka itu.
Love u kak! *hugs*

DaZzlingLilLy said...

betul tu akak..kita ni sekadar nk kongsi kegembiran jer..lantak la kat depa..buat jer apa yg kita suka

Madam Lilly said...

bior jer la, tp aku tumpang gembira apabila kawan2 happy
kalau jeles, kena la bersaing bukan mengutuk

hannan nazri said...

kak lina... i must admit, 1 reasong y i bought iphone cuz i terinfluence dgn akak ;p
tak rasa nk dengki pun, lg tambah keazaman nk usaha kuat dan dptkan apa2 utk diri sendiri ada lah :)

Lyana Jemali said...

na..nape ni...pedulikan la ape orang nak kata...janji kita be our self kan...biarkan mereka dengan hati mereka...*aku pon jeles gak..sob..sob...tapi aku suke sebab boleh berkongsi cerita..he..he..*

Nurhayati said...

betul kata joy tu, jgn amik kisah sangat kata orang. biasa la mulut bole cakap ikut sedap rasa. lumrah manusiakan. :-)

Hezesuze said...

uiks sapekah yg telah membuat adik sis terluka nie..?? mari sis cilikan mulut dia huhuhu

alaaaa dulik ler apa org nak kata yg penting kita hepi kan kan...

nuffnang