nuffnang

Wednesday, December 19, 2007

selamat hari raya Aidiladha

lembu ni lah wat akiqah (2 bahagian) utk Adam Dzarif


selamat hari raya haji to all, selamat melakukan ibadah korban..

for the first time, this raya haji i'll celebrate it here.. in my house.. sedih gak! but nak wat mcmmn kan, my the other half tak dapat cuti.. so, berkorban. so, my MIL will come over and stay at our place for few days. umah my MIL dekat je, sungai buloh.. so, dapat lah gak rasa cam raya.. ada lah juga nanti rendang, nasi impit..

anyone here yg buat korban this year? bestnyerrr! me, myself ada gak satu bahagian (its sedekah from my grandmother - i call her mak.. time kasih, mak.) at my kampung, at my papa's side (kota bharu, kelantan), every raya haji memang meriah.. rite after lembu2 dah kena korban, then start lah acara pembahagian daging around the neighbourhood.. then, kitaorg akan bakar daging, cicah lak dgn air asam (specially made by my ciklong - my papa's sister).. perrgh!

last year, kitaorang wat akiqah untuk our little prince, Adam Dzarif.. since thisyear tak balik kampung, here i attached last year nyer pix.. adam dzarif baru 4mth+ masa ni.. enjoy!



Adam Dzarif with his great grandmother - ni lah mak




on the way back to kelantan, stop by at R&R lebuhraya timur-barat

No comments:

nuffnang